Jeli jsme  17.6.2003, ujeli jsme 210 km a více (podle toho odkud kdo jel), nastoupali jsme 2191 metrů. Popis trasy

Domů
Kolo

Trasa:

Ostrava - Vrablovec - Hlučín - Dolní Benešov - Smolkov - Štítina - Komárov - Kylešovice - Otice - Hertice - Litultovice - Hlavnice -Svobodné Heřmanice - Horní Životice - Horní Benešov - Bruntál - Staré Město - Nová Véska -Podlesí - Hvězda - Ovčárna - Praděd - a přesně to samé nazpět

Grafy:

Z pohledu ujetých km Z pohledu času Tour data

Popis:

Tak jak bych začal. Asi je každému jasné, že na trase jako je tato nebude mnoho prostoru pro kochání se přírodou, okolím a podobně. Zvláště letos, protože jsme již nejeli jen sami s Tomášem, ale přidali se Martin a Pavel a připadlo mi že již nejedeme SPOLU na Praděd, ale každý je tak trošku závodník. Vznikalo dosti podivných excesů ve stylu nepochopitelných úniků a zrychlení na začátku trasy a spousta nadvýkonů jedinců včetně mě při různých stoupáních, které se možná nakonec projevily v rozhodující fázi stoupání Hvězda - Ovčárna - Praděd. Pokud se bude konat příští rok již 3. ročník, přimlouval bych se i k těm kteří budou noví a budou se chtít přidat - jeďme spolu! Na druhé straně musím přiznat, že jsme si na cestě s přibývajícími kilometry začali uvědomovat nezbytnost spolupráce a tak jsme začali jet v peletonku a začali střídat. Musíme se to asi ještě hodně učit, ale první vlaštovky tady byly. Tak, to bylo k organizaci a teď k trase.

Odjezd byl stanoven na pátou hodinu ranní ode mě od domu. Všechno klaplo, i Pavel dorazil včas, provedli jsem pár předstartovních úprav kufrů a dohuštění pneumatik a v 5:04 jsme vyrazili. Ráno bylo pěkné, bezvětří, jasná obloha, 13 stupňů Jaromíra. (Kdo neví o co jde, přečte si Rychlé šípy). Rychle jsme pokračovali až do Litultovic, pouze cestou jsme neodolal a nechal se vyfotit před rodinným domem za Komárovem, který má na své zahradě bunkr který byl součástí opevnění po celé severní hranici, které se budovalo před Mnichovem. To nemá jen tak někdo, minimálně ovoce a brambory jsou v konstantní a perfektní teplotě! V Litultovicích druhá snídaně, doplnění tekutin, štelování kufru (někdo, že Martine) a jedeme dále.

Začíná dnešní první seriozní stoupání. Hned za Litultovicemi se můžeme obdivovat větrnému mlýnu a po vystoupání do obce Hlavnice můžeme vidět další větrný mlýn i s dobovými přístřešky či budovami kolem. Drobné překvapení mě čeká při klesání do Svobodných Heřmanic. Při vjezdu do obce v prudké pravotočivé zatáčce je velice hodně písku a štěrku. Nějak to ustojím, ale přede mnou projezdivší kolegové nic nekřičí a nehlásí. Kurňa chlapi, ten štěrk nemůžu vidět, ten se musí hlásit !!! Stoupáme až k motorestu Kukačka a pak cesta na Bruntál. Tam již můžeme v dáli vidět objekt našeho zájmu. Loni bylo podstatně jasněji a kolega kopec s vysílačem byl vidět již od Opavy.

Jsme v Bruntálu a nad Jeseníky se začíná objevovat tmavší oblačnost. Za Starým Městem projíždíme kolem objektu kde je krásný dřevěný Praděd a prodejna medu, spolu se zázemím a velikým domem. Ufff, ten med sype !! V prudké jízdě se ujišťujeme, že se tady zastavíme na zpáteční cestě.  Podlesí.  Zastavujeme u penzionu a jdu ke studni pro vodu. Pes štěká, vychází pán, prosím o vodu. Mám svolení, spolu s ujištěním,že to je voda pro kojence. Přijdu s naplněným bidonem zpět k cestě a Martin se rozhoduje, že si také dobere vodu, pán dovoluje, Martin přichází od pumpy a Pavel také naznává, že potřebuje vodu a tak jde také.....  Jedeme dále, ale teď již do opravdového kopce. Začíná mi kapat pot z čela a nosu na trubky rámu kola a za chviliiiiinku jsme na Hvězdě.

Doplňujeme vodu, polykáme tyčky (energetické) a jedeme vzhůru. No co, je to perfektní, letos to mouchy nějak nezvládly a proto se jede tak nějak v pohodě. Cesta je opravena, sleduji ji, ať vím co si mohu dovolit na zpátečním sjezdu a tak to jde až na Ovčárnu. Tady  se čekáme a stoupáme dál. Po levé ruce míjíme výhledy na obrovské větrné elektrárny a na useknutý kopec přečerpávací elektrárny Dlouhé Stráně. A teď to přijde, Praděd se nemíní vzdát, cesta se prudce zvedne, docházejí  mi převody, dám to a pak nečekaně z kopce! Další krátké stoupání a jsme na 1492. Jsme na hoře Praděd.

Vrcholová fota, objetí, potlesk diváků, hučící tribuny, telefonáty s nejbližšími ;-))). Objezd kolem vysílače a teď si to můžeme vychutnat. Jedeme dolůůůůůůů. Na úseku Praděd - Ovčárna je třeba dbát velké opatrnosti, protože ačkoliv je všední den, turistů jsou desítky. Teprve z Ovčárny je možno pustit oře z otěže ! Musím ale říct, že sjezd je delší, plynulejší a přehlednější než z Lysé Hory, ale také mnohem pomalejší. Maximální rychlost, kterou jsem dosáhnul je 68 km/h. Opět Hvězda - oběd a zajímavost. Chceme platit, obsluha dlouho nikde a tak jdeme dovnitř do restaurace. Číšník tam na někoho velice řve, po chvíli nás bere na vědomí, kope do židliček a mluví veeeeelice sprostě. Naštěstí se zlobí na spolupracovníka a ne na nás a tak v klidu a v sedě čekáme až budeme MOCI zaplatit a raději odjíždíme. Stálé klesání až k dřevěnému dědu Pradědu, kde podle dopolední dohody stojíme.

Bruntál, stoupání, Kukačka a kofola + klasické potřeby jako např. štelování kufrů :-))).

Makáme dál, s krátkou přestávkou na čůrání a spolknutí nějaké tyčky či gelu na podporu a dojíždíme do Štítiny. To jsem  rád, protože potřebuji jíst. Leháme si s nákupem do trávy před obchod, který je mimo jiné velice dobře zásoben, ačkoliv tam na druhé straně není žádný odpadkový koš!!! Radní, dělejte něco !!!! Pavel předvádí jak pěkně se umí vysočinou trefit do úst. Je dobrý ! Najíme se a v klidu pokračujeme.

A teď už honem do Ostravy. Dojíždíme do Pivovarské restaurace pivovaru Ostravar a přemlouváme číšníka ať nás zvládne vyfotit. Kupodivu na to, že napřed dává foťák naopak objektivem k oku to zvládne a jak můžeš vidět, máme hlavy i nohy. Jelikož Tomáš a Martin musí dát ještě svých 16 km domů, za hoďku se loučíme a zůstáváme s Pavlem. Debatujeme a uzavíráme trasu hodnocením. Pak se dozvídám přes SMS, že Tomáš s Martinem také dobře dorazili a slaví rumíčkem. Vše je vidět na fotkách.

Hodnocení ?? Kromě toho závodění, které jsem zmiňoval na začátku popisu trasy jsme byli schopni se domluvit a všichni jsme se shodli, že příští rok si budeme znovu chtít dokázat že to dáme a pokud se někdo přidá, budeme jedině rádi.