Jeli jsme  6.7.2003, ujeli jsme 91 km a nastoupali jsme 1573 metrů. Popis trasy

Domů
Kolo

Trasa:

Fulnek - Kletné - Pohoř - Odry - Dobešov - Luboměř - Spálov -Spálovský Mlýn - Hadinka - Budišov nad Budišovkou - Svatoňovice -Čermná ve Slezku - Vítkov - Klokočov - Klokočůvek - Heřmánky -Heřmanice - Kaménka - Dolejší Kunčice - Vlkovice - Jerlochovice - Fulnek

Grafy:

Z pohledu ujetých km Z pohledu času Tour data

Popis:

Tato trasa měla namále. Ráno jsem se vzbudil a konzultoval postupně několikrát meteorologickou situaci s radarem na www.chmi.cz ,Tomášem a Igorem. Olověná deka a mokré cesty k tomu byly jasným důvodem. Hlavně  díky Igorovu naléhání jsme se nakonec rozhodli vyrazit. Měli jsme ale takové štěstí, že jsme si ho zajisté vyčerpali na zbytek sezóny. Totiž - nám celou trasu nespadla ani kapka, někdy i svítilo slunce a v 30 km vzdálené Ostravě pršelo. My jsme pouze mohli vidět tmavomodrá oblaka na sever od nás. Tento odstaveček beru jako poctu cyklobohu. Díky němu jsme jeli následující krásu!!

Start trasy byl ve Fulneku, kde jsme začali po modré značce. Po úvodním prudkém stoupání, je to až do Kletného příjemná projížďka mezi lesy a poli. V Kletném nás značka vede dál kolem lomu na kámen až k místní "přehradě". Vzhledem k panujícímu suchu je nějaká vypuštěná. Nicméně Tomáš neváhá, vjede do přehrady a dokonce do zbytků vody která zbyla. Bohužel se tady daří i žabinci, klouzá mu kolo a jednou nohou si šlápne. No, příjemné osvěžení, před dalším stoupáním do Pohoře. Stoupání je takové, že asi 200 m je i tlačící pasáž. Po průjezdu obcí dále sledujeme modrou značku a pak velice prudce padáme do Oder. Zastavujeme u restaurace U Zdeňků a dáváme občerstvení. Číšník mi při placení otevřeně řekne že nemá rád cyklisty a tak mu otevřeně říkám že mě naštval a  dostane 40 haléřů tringeltu. Následuje drobná údržba Igorového brzdného systému a jedeme směr Dobešov po zelené značce.

Cesta opět stoupá a stoupá. Po průjezdu Dobešovem, stále mírně stoupáme a dostáváme se do kraje který má svoje kouzlo. Je velice blízko vojenského prostoru Libavá. A zase klesáme k silnici vedoucí z Oder do Kozlova. Tady se těšíme na brod, ale nějak došla voda. Za ní zase nahoru stále po zelené značce do Luboměře. Projíždíme Spálovem a prudce klesáme do Spálovského Mlýna. Tady se na chvíli zastavujeme a doplňujeme vodu z pramene u Maria Skály.

Odtud pokračujeme po modré značce nad nádherným údolím, kterým teče řeka Odra a posléze přes Hadinkou řeka Budišovka. Po podzimním polomu je cesta uklizena a tak krásně postupujeme dále. Míjíme několik táborů pro děti a zase stoupáme nahoru, vysoko nad údolí a pak sjíždíme k chatám postavených na břidlici v oblasti Čermenského mlýna. Dále směřujeme do Budišova nad Budišovkou, cestou přes brod si Tomáš pro jistotu osvěžuje obě nohy a za chvíli projíždíme zajímavý důl na břidlici ve Starých Oldřůvkách. Při dojezdu do Budišova stojí za povšimnutí krásný kamenný most se sochou, přes který je nutno projet na náměstí. Parkujeme v první restauraci kterou vidíme a tak ani nevím její název. Zato je zajímavé, že nás okamžitě slečna informuje co všechno nemají. Sedíme ve dvoře na zahrádce a všímám si že zahradní světlo je obaleno slipy. Nu, což sice chudý, ale veselý kraj.

Igor si výjimečně dává papání a bohužel po asfaltu se přesunujeme až do Vítkova. Z Vítkova se napojujeme na modrou značku a jedeme do Klokočova. Věru není ta modrá špatná, až do Klokočůvku. Technický sjezd. Odsud je nutno se po asfaltu přesunout přes Heřmánky až do Heřmanic, kam je nutno hrubě vystoupat. Dále je na trase obec Kaménka a tady se po zelené značce přesouváme do Dolejších Kunčic. Odsud vede cesta prakticky jen z kopce přes Jerlochovice až do Fulneku. Jelikož se s Tomášem střídáme a fouká nám do zad, daří se nám držet rychlost kolem 40 km/h !!!

Co dodat, trasu jsem popsal jen jako návod jak ji projet a z technického pohledu. Dojmy ať si udělá každý sám kdo to pojede. Howgh!