Jeli jsme 1.6.2003, ujeli jsme 108 km a nastoupali jsme 1184 metrů. Popis trasy

Domů
Kolo

Trasa:

Ostrava - Hrabová - Paskov - Frýdek Místek - Nošovice - Vyšní Lhoty - Pražmo - Krásná - Lysá Hora - Zimný - Ivančena - Borová - Malenovice -Frýdlant n.O. - Pržno - Baška - Frýdek Místek - Paskov - Hrabová - Ostrava

Grafy:

Z pohledu ujetých km Z pohledu času Tour data

Popis:

Tak jsme se s Tomášem shodli, že je nejvyšší čas, dát první prubířský kámen této sezóny a zároveň přípravnou trasu na akci "Myslivec". Touto přípravnou akcí je trasa OV - Lysá Hora a zpět. Sraz byl dohodnut v 9:45 v Paskově. Ovšem ranní počasí bylo jiného názoru. Bylo silně zataženo a u Tomáše v Řepištích lehce mžilo. Rozhodli jsme se, že počkáme do 9:00, podívám se jak to vypadá na meteorologickém radaru a pak se uvidí. Situace se jevila jako nejistá, ale stále lepší a tak Tomáš zavelel jedeme. Bylo to šťastné rozhodnutí.

Vyrazil jsem z domu v 10:00 a v 10:40 jsme se s Tomášem potkali v Paskově. Dále jsme jeli klasikou, ke které asi není co více říct, ovšem za Frýdkem byla změna. Jeli jsme kolem řeky Morávky, která se v této oblasti zařezává do krajiny a tvoří tak jakýsi minikaňon. Zajímavé. Za Pražmem jsme dorazili do Krásné a místní restaurace. Nemají tady sice moji oblíbenou kofolu, zato je to tady hezky opraveno. Mají opravené i tolalety, ale ne pro bikery. Kohoutek je nad umyvadlem je velice nízko a tak není možno napustit vodu do litrového bidonu !! :-))) Pomohl jsme si sklenicí, kterou jsme dostali k Mattoni a vyrazili jsme.

Ujeli jsme  asi 20 metrů a Tomáš hlásí defekt. Samozřejmě že zadního kola. Rutinní výměna duše (Tomáš má přípravky :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))  ) a jedeme dále. Dojíždíme k odbočce na účelovou komunikaci na Lysou. Polykáme zbytky Carbogelu, fixujeme si do paměti čas a stav KM na kompjůtrech a jedeme. Teď to zkrátím. Mně osobně se jede mnohem lépe než loni, protože vím co mě čeká a mohu si lépe rozvrhnout síly. Za Zimným následuje stresující rovinka a pak poslední serpentiny. Na cestě je namalováno posledních 400 m a nám zbývají necelé 4 min. k naplnění hodiny stoupání. Říkám si, to přece musím DÁT, za 1 min. 100m. Ale kdo někdy jel Lysou, ví o čem to je. Značka 300m. stoupám ze sedla, dávám těžší převod ( z toho úplně nejlehčího který na kole mám) a snažím se trochu jako rozjet, s nadsazením zaspurtovat. Tomáš se chytá také. Jsme u bufetů, končí asfalt, ale vrchol je přece ještě o nějakých 100m dále, po kořenech a kamenech. Poslední vypětí sil a jsme na vrcholu !!! Čas ukazuje  s přesností na minuty 60 min. Těžký etalon. Vzhledem k našemu věku bude do budoucna asi nutné bojovat o to aby se čas ne že zlepšoval, ale aby se nezhoršoval.

Vrchol, konzultace nad mapou, protože pojedeme dolů trasou, kterou neznáme. S dotazem se přidají borci z Olomouce. Jsou bez mapy a neví jak se rozumně dostat dolů, protože ještě potřebují docestovat zpět do rodného města. Nutno podotknout, že kola prakticky VYNESLI z Ostravice po červené značce. Tam dojeli od rána z Olomouce. No, jsou dobří, byli v pohodě, ale plán trasy a mapa s sebou taky není od věci. Dávám si ještě čočkovku a už svištíme dolů.

Na Zimném vlevo a jedeme. Jde to celkem dobře, až na to, že cesta je vysypána struskou, na které kolo dosti plave. Dojedeme na Ivančenu a pak dále po modré na Borovou. Pak dále do Malenovic, Frýdlantu, Pržna  a pak kolem řeky terénkem do Bašky, Frýdku a dále na Paskov. Tady nás již vítá kraťučká přeháňka, nicméně se začíná hodně zatahovat a bouřit. Pokračujeme do Hrabové.

Tady jsme se měli potkat s dalším bikerem Martinem K., který se v té době pohyboval v oblasti Žermanic. Při pohledu na oblohu jsem poprosil Tomáše, aby kontaktoval Martina, který byl zrovna pod největší "dekou". Dozvěděl se že hodil durcháče a pokračuje rovnou domů. Proto jsem se rozhodnul, že se co nejrychleji přesunu domů. Rozloučili jsme se s Tomášem a vyrazil jsem. Na dvou místech mě zastavily krátké přeháňky, ale namonec jsem celkem bez úhony dorazil domů. No a tady si můžeš prohlédnou snímek z radaru a bouřku která nám překazila závěrečné pivko.