Ze Suchdola n. L. do Lásenice a Stráže nad Nežárkou

10.8.2014 - ujeto 64 km, nastoupáno 260 m

Suchdol nad Lužnicí - Klikov - Žabárna - Chlum u Třeboně - Žíteč - Libořezy - Příbraz - Lásenice - Vaňkův mlýn - Dolní Lhota - Stráž nad Nežárkou - Pístina - Stříbřec - Stříbřecký most - Dlouhý most - Kosky - Suchdol nad Lužnicí

rybník Velká Černá

Tento den má být prvním a posledním horkým dnem naší dovolené a tak vyrážíme na cyklotrasu již brzy ráno abychom, si v časném odpoledni mohli užít pískové pláže a koupání u Tušťské pískovny.

Není tedy divu, že když přijíždíme k Purkrabskému rybníku vidíme obrázek tak typický pro svítání nad rybníky v této oblasti a který trochu zavání kýčem. Ale stejně si ho vyfotím !

Purkrabský rybník           rozcestník Purkrabský rybník

No a za malý kousek cesty již vjíždíme do města Chlum u Třeboně. Dáváme si v pekárně drobný zákusek a směřujeme dále k obci Lásenice. V jedné ze dvou restaurací !stejného jména!"Jeřábek" si dáváme kávičku.

kostel Chlum u Třeboně     Rybník Velká Černá     restaurace Jeřábek

A jak jsme dnešní trasu jeli ? Níže po kliknutí je možné celou trasu vidět na přehledné mapě a po kliknutí na odkaz pod mapou i s dalšími podrobnostmi.

Podrobné informace o trase "Ze Suchdola n. L. do Lásenice a Stráže nad Nežárkou" na "Cykloserveru".

Nyní po výjezdu z Lásenice začíná velice zajímavý úsek cesty. Jedeme kolem řeky Nežárky po žluté turistické značce. Cesta vede pěšinou po břehu. Chvíli prudce nahoru, chvíli dolů, sem tam kořen ... chvíli se musíme prodírat zelení, sem tam dřevěný mostek. Je to velice zajímavé svezeníčko a v nádherném prostředí.

kolem řeky Nežárky           Vaňkův mlýn

Po příjezdu do městečka Stráž nad Nežárkou si chceme prohlédnout zámek, ale vstup s bicykly je striktně zakázán a tak jdeme raději na náměstí a v cukrárně si dáváme výbornou kaktusovou zmrzlinu.

Následuje přesun přes obec Stříbřec k proslulému Stříbřeckému mostu, významné křižovatce turistických tras.

Zámek Stráž nad Nežárkou      náměstí Stráž nad Nežárkou      Stříbřecký most

Nyní se podívejme na výškový profil dnešní trasy.

Obrázek profilu trasy se po kliknutí zvětší.

profil

Dnešní trasa příliš kopcovitá není a teď to ještě vylepšíme tím, že pojedeme po břehu Nové řeky. Čili úplně po rovině.

Nová řeka vznikla v okamžiku vybudování Rožmberského rybníka Jakubem Krčínem jako umělý kanál - odbočka - z řeky Lužnice do řeky Nežárky. Bylo to z důvodu snížení průtoku Lužnice při povodních a tím ochrana rybníka Rožmberk proti protržení hráze. Celý úsek Nové řeky měří 13 km a je mistrovským dílem. Teče s minimálním spádem.

Nová řeka                Rozcestí u Dlouhého mostu

Jedeme tedy kolem řeky, poté kolem pískoven, cesta nádherně ubíhá a tak jsem za chvíli v místě ubytování, balíme deky a hurá na pískovou pláž k vyhřáté vodě.

Pláž u pískovny Tušť  Pláž u pískovny Tušť  Pláž u pískovny Tušť  Pláž u pískovny Tušť

Od zítřka se má ochladit !!

Data z trasy ke stažení
Profil trasy z HAC4 Trasa na cykloserver.cz Trasa ve formátu *.kml Trasa ve formátu *.gpx Kompletní fotogalerie