První letošní cyklovýlet

4.4.2010 - ujeto 46 km, nastoupáno 380 m

Plesná - Dobroslavice - Jilešovice - Kozmice - studánka Juliánka - Vřesina Hať - Rudyszwald - Šilheřovice - bažantnice Šilheřovice - Petřkovice Hošťálkovice - Martinov - Plesná

Narcis

Když se tak dívám na rubriku loňských cyklovýletů, vidím, že ačkoliv bylo před rokem počasí k cyklistům a jejich možností zahájit sezónu nepřívětivé, letos se vypnulo k výkonu a na kolo jsme vyjeli ještě o týden později než loni. Na úvod sezóny jsme vybrali opět trasu s málo stoupáními a kilometrově relativně krátkou. Ale dobře jsme udělali, zadní partie našeho těla po dojezdu se nám ozývaly a hlásily, že jsme opravdu celou zimu seděli jen v měkkém křesle.

Na začátku trasy stoupáme prudce do Dobroslavic, je to na takové to jarní zahřátí a musím říct že jsme to zvládli. Zahřáli jsme se dokonale :-). To co jsme vyjeli, na druhé straně kopce zase prudce sjíždíme. Projíždíme Jilešovicemi, následně Kozmicemi a za touto obcí, kousek v lese, je naše první významná zastávka. Jsme u studánky Juliánky. A protože jsme na prajzské, musíme si říct její původní německý název - Julienquelle.

Studánka Juliánka     Studánka Juliánka     Kámen s původním německým názvem      Popis historie studánky

Studánka je obnovená v loňském roce, předtím vytékal pramen v neprostupných houštinách. Jak to tam vypadá nyní je možno vidět na výše uvedených fotkách a další fotky jsou ve fotogalerii.

Celé místo působí sympatickým dojmem, je možno si přečíst o historii místa, je zde několik laviček k sezení, jsou k dispozici hrníčky k pohodlnému nabrání vody, jsou tady odpadkové koše, stojany na kola, místo vyhrazené pro koupání pejsků a v neposlední řadě na příjezdové cestě od Kozmic za fotbalovým hřištěm je uděláno i parkoviště pro auta. Loni v létě jsem viděl přijíždět několik aut se staršími lidmi o holi, kteří mířili podívat se na místo opředené dávnou pověstí.

My tady svačíme ze zásob které si vezeme s sebou a poté pokračujeme dále do lesa, kde nás cesta zavede do obce Vřesina. Když odbočíme z hlavní silnice směrem ke koupališti, zaujme nás na zahradě domku model železnice, s nádražím, tunelem a dalšími nezbytnostmi, které taková železniční trať musí mít.

Model nádraží                Model nádraží                Model nádraží

Jedeme dále ke koupališti a pak lesní spojkou do obce Hať. Tato obec se vyznačuje tím, že je neskutečně dlouhá, ale jede se pěkně, pohodově, je to absolutní rovinka.

Přijíždíme k restauraci U svatého Mikuláše. Tato restaurace je otevřena teprve loni, vypadá velice hezky, ale zatím se nevyskytla vhodná konstelace pro to, abychom ji navštívili. Dá se tady i jíst, ale venkovní posezení je bohužel celkem nešťastně umístěno, málokdy tady svítí slunce a navíc vždy když jedeme kolem, není ani čas oběda, ani nálada si tady sednout.

Vjíždíme do Polska do obce Rudyszwald, hraniční patníky jsou chvíli na levé, chvíli na pravé straně, tzn. že jedeme opravdu přímo po hranici a už vjíždíme do Šilheřovic. Zastavujeme u restaurace Dolní Dvůr, slunce krásně hřeje, a my si vychutnáváme kofolu s palačinkami.

U sv. Mikuláše                                      restaurace Dolní Dvůr

Projíždíme kolem zámku do lesa, přes bažantnici (zatím bez bažantů) do Petřkovic, kde lepíme první letošní defekt a po přejetí řeky Odry pokračujeme po červené značce podél řeky po hrázi až do Hošťálkovic. Odtud přes Martinov, proti proudu Plesenky nazpět do Plesné.

Tady v hospůdce Pod Ořechem hodnotíme trasu. Na dlouhé sezení to není, teplota padá nízko a tak na venkovní posezení si budeme ještě nějaký den počkat.

Data z trasy ke stažení
Profil trasy z HAC4 Trasa na Google Maps Trasa ve formátu *.kml Trasa ve formátu *.gpx Kompletní fotogalerie