Z Morávky přes Kotař na Prašivou

12.12.2009 - našlapáno 11 km

Morávka střed - po modré značce - chata České srdce - penzion Jízdárna - chata Kotař - Kotař rozcestí - dále po červené značce - Čupel - Prašivá - Malá Prašivá - chata Prašivá - po žluté značce - Vyšní Lhoty - autobusová zastávka Pod Prašivou

chata Prašivá

I když to ráno vypadalo jakoby slunce již nemělo nikdy vyjít a obloha měla ocelově šedou barvu, přesto jsme vyjeli ráno autem do Vyšních Lhot, abychom zdolali nějaký ten beskydský vrchol. Zaparkovali jsme v blízkosti autobusové zastávky "Pod Prašivou" a počkali na autobus kterým jsme se svezli dále do obce Morávka na zastávku "Morávka střed".

Tady jsme se chytli modré značky a vyrazili do mrazu a mlhy. Za chvíli míjíme chatu České srdce, která ovšem působí HODNĚ zanedbaným dojmem a za další kousek cesty do kopce přicházíme k penzionu Jízdárna. Míjíme otevřené stáje s koňmi, procházíme přímo mezi budovami penzionu a pokračujeme dále po modré značce. Cesta se zvedá do prudkého kopce a začínáme se potit. Šlapeme a dostáváme se do oblasti kde začíná zima. Stromy jsou nádherně ojíněné a začíná padat jemný snížek. Přicházíme k chatě Kotař.

chata Kotař  chata Kotař  Zima  Zima

Chata je vevnitř nádherně vytopena, obsluha příjemná a rychlá a ačkoliv má tato chata asi svá nejlepší léta za sebou - interiér je poněkud opotřebovaný - působí na mě nesmírně útulným dojmem. Pohoda. Dáváme si čaje, svařák a česnečku (která je vynikající, protože je v ní česnek), posedíme a nezbývá než vyrazit za dalším cílem cesty. Vycházíme z chaty a dívám se kolik je hodin. Je 12 hodin 12 minut a 14 sekund. Vzhledem k tomu že je 12.12 celkem brutální náhoda.

Míříme dále po modré značce na Kotař rozcestí kde opouštíme modrou značku a dále pokračujeme po červené turistické značce. Míjíme vrchol Čupel, nejvyšší to bod naší dnešní trasy a pokračujeme k vrcholu Prašivá. Ten značka ovšem také pouze těsně obchází a my již míříme dolů na Malou Prašivou. Je tady známá turistická chata Prašivá a dřevěný kostel sv. Antonína.

Medvěd na Prašivé                              kostel sv. Antonína na Prašivé

Hned po otevření dveří chaty nás vítá vycpaný medvěd, znamý to symbol této lokality, který tu stojí dlouhá desetiletí. Sedáme si a poté co jsme se tady napojili a nasytili obskakováni příjemným číšníkem, nezbývá nám než konstatovat, že dnes nemůžeme na restaurační zařízení říci křivého slova. I tady bylo vše perfektní, jídlo velice chutné a obrovské porce.

Venku se spustilo sněžení a vítr a my jdeme po žluté značce rychle dolů do údolí do Vyšních Lhot, kde nás čeká zaparkované auto. Značka vede po příjezdové komunikaci a pořád z kopce, takže za chvíli jsme dole a vzhledem k tomu že je neustále silně zataženo, začíná se už šeřit. Vyhřáté auto je příjemnou tečkou za zimním výletem.

Data z trasy ke stažení
Profil trasy z HAC4 Trasa na Google Maps Trasa ve formátu *.kml Trasa ve formátu *.gpx Kompletní fotogalerie