Bobování na Javorovém

30.12.2010

Třinec - Oldřichovice - lanovka - dolní stanice lanovky - horní stanice lanovky - sjezdovka - turistická chata Javorový - bobování - výhledy - smog nad Třincem - Fatra - Tatry - Jeseníky - panoráma z Javorového - po modré značce pod sjezdovku - pod sjezdovkou mimo značku dolů - parkoviště

Sjezdovka Javorový

Letošní předposlední den roku jsme vyrazili za mrazivého inverzního počasí, na sjezdovky k chatě Javorový. Ovšem vzali jsme si boby :-). Zajímavostí tohoto kopce je to, že chata a vysílač - přesněji retranslační stanice - stojí asi 1,5 km od samotného opravdového vrchu Javorový. Znamená to, že když se řekne: "Jedu na Javorový," myslí každý přirozeně toto turistické centrum.

Dolní stanice lanovky  Čekáme na lanovku  Horní stanice lanovky  Stoupáme k chatě

Celou cestu nám ukazuje teploměr v autě -12 až -13 stupňů a na parkoviště pod dolní stanicí lanovky přijíždíme právě včas tak, abychom se v klidu posadili do čekárny a v 10.00 hod. se vydáváme na cestu nahoru. Lanovka stojí pro dospělého 50 Kč jednosměrně jen nahoru a odjíždí každou celou hodinu. Pro toho kdo chce jet i dolů platí cena 80 Kč.

Stoupáme k chatě   Stoupáme k chatě   Sjezdovka Javorový   Výhledy z Javorového

Vyjíždíme nahoru nad smogovou inverzní poklici a nahoře nás čeká nááádherné počasí. Od horní stanice lanovky nás čeká výstup po krátké sjezdovce nahoru k chatě a před námi se začínají otevírat úžasné výhledy a panorámata.

Výhledy z Javorového   Výhledy z Javorového   Výhledy z Javorového   Výhledy z Javorového

Na západ se otevírají pohledy na Jeseníky a na východě vidíme pohoří Tater. Scenérie jsou to nádherné, slunce svítí a i když mrzne, je krásně teplo. Zkouším udělat panoramatický snímek pohledu od Slezských Beskyd na celou ostravskou pánev. Na proklik je fotka v plné kvalitě 7,5 MB.

Panorama

Poté co si užijeme výhledů, vrhají se kluci na bobování. Sjezdovka - kratší a méně prudká ze dvou které tady jsou je prakticky prázdná a tak se bobuje jedna báseň.

Kostel sv. Mikuláše z roku 1576 v Nýdku. Ve věži je dvoumetrákový zvon z roku 1581 !!   Kostel Povýšení sv. Kříže z roku 1897 v Bystřici.   Chata Javorový  Bobujeme

Jak situace vypadala z hlediska počtu lyžařů na sjezdovce je krásně vidět tady na této fotce. Samozřejmě mimo bobování jsme se na sněhu vyblbli i jinak. Díky mrazivému počasí vůbec nehrozilo, že budeme příliš brzo promoklí.

Pohled na sjezdovku   Výhledy   Řádíme na sněhu   Řádíme na sněhu

Našli jsme si čas i na nějakou tu sněhovou bitvu.

Řádíme na sněhu     Řádíme na sněhu     Řádíme na sněhu    Řádíme na sněhu

Po nějaké době kolem poledního jsme si zašli do chaty na oběd, no a potom následovala druhá várka válení se ve sněhu a další porce pořádné bobovačky. Sluníčko nabralo na intenzitě a tak se nám velice hodily brýle, které jsme si s sebou prozřetelné vzali.

Řádíme na sněhu   Řádíme na sněhu   Řádíme na sněhu   Řádíme na sněhu

Později odpoledne ještě věnujeme nějaký čas prohlídce nádherné přírody a mimořádným výhledům až k Tatrám (na prvním snímku níže pod odstavcem) a pomalu míříme za chatu k rozcestníku turistických značek, kde Honza chce mermomocí předvést karatistický postoj jeřába. Jak to vypadá je vidět níže.

Tatry                     U rozcestníku                       Honza a postoj

Scházíme po modré turistické značce níže pod chatu a vysílač a noříme se do hlubokého modrého stínu. Dáváme si také lehké občerstvení.

Občerstvení                Občerstvení                Vysílač Javorový

Stále se držíme modré značky a neuvěřitelně pěknou cestou lemovanou namrzlými stromy přicházíme až pod sjezdovku. Příroda maluje a v kombinaci se zapadajícím sluncem vytváří nádherné kombinace.

Cesta     Cesta    Cesta    Cesta

Pod sjezdovkou opouštíme modrou značku a zčásti jdeme a zčásti jedeme na bobech a igelitových pytlích přímo průsekem k dolní stanici lanovky. Bohužel se nám ale také otevře výhled na Třinec a tak můžeme opět na vlastní oči vidět do jakého hnusu se vracíme. Smogová poklice je jasně viditelná.

Výhled na Třinec               Havárka              Kluci v akci

Ale máme před sebou ještě další závěrečný prudký kopec a ten si kluci - jak je vidět na snímcích výše - plně užili !!

Data z trasy ke stažení
Profil trasy z HAC4 Trasa na Google Maps Trasa ve formátu *.kml Trasa ve formátu *.gpx Kompletní fotogalerie